3.nädal

Uus meedia viitab teistsugust tüüpi informatsiooni levitamise tehnoloogiale ehk täpsemalt öeldes, infotehnoloogial põhinevale massimeediale (otsimootorid, veebifoorumid, sotsiaalvõrgustikud jpm). Ehkki sajandi vahetusel on tekkinud erinevad uut tüüpi massiteabevahendeid, ei tähenda see sugugi seda, et need on asendanud traditsioonilist meediat (nt. raadio, ajakirjad, ajalehed jms.), kuid on mingil määral nii positiivset kui ka negatiivset mõju sellele ikkagi avaldanud. 

Tänapäeva meedia eeliseks on kindlasti selle kättesaadavus ehk sellele saab ligipääsu peaaegu, et igaüks. Samuti muutus lihtsamaks ka oma mõtete jagamine-olgu selleks mingid foorumid, sotsiaalmeedia vms. Kuigi uus meedia oli algul populaarne just noorema põlvkonna esindajate seas, siis aegamööda on hakanud massiliselt kasutama ka vanemad. Samuti ei saa öelda, et uus meedia välistab tavameediat, lihtsalt üks on teise täiendus. Kuigi uus meedia on muutnud informatsiooni otsimise ning leviku palju lihtsamaks, võib sellega seoses välja tuua ka mitmeid negatiivseid aspekte. 


Üks suurimaid probleeme on “rämps” info levik. Esiteks võib tänapäeval igasugu info, sealhulgas ka valeinfo, levida hetkeliselt. Seega õige-vale info “filtreerimine” on nüüdseks väga tähtis ning peen oskus. Tuleks alati enne järelduste tegemist, kõigepealt olema hästi veendunud, et üks või teine info pärineb algallikast. Teiseks võivad erinevad teabeallikad infot moonutada, näiteks, et oma huvides ära kasutada jms.

Uuel meedia arengul on nii positiivseid kui ka negatiivseid külgi. Aja jooksul on see tõestanud oma efektiivsust ning mugavust, kuid seejuures tuleb alati olla väga hoolas ning mõnes mõttes ka skeptiline internetis leviva informatsiooni suhtes. 



Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

14.nädal

9.nädal

13.nädal