11.nädal

  • Analüüsi üht tarkvara arendus- ja üht ärimudelit mõne konkreetse projekti näitel.

Tarkvara kui teenus (SaaS) on ärimudel, mida on tänapäeval tarkvaramaailmas väga eelistama hakatud. Paljudel tarkvaratoodetel on kadunud ära võimalus ühekordse tasu eest saada litsents teenuse kasutamiseks ning selle asemel tasuda nt. igakuiselt mingi kindel summa. Sellist tüüpi ärimudelit kasutavad näiteks DropBox, Cisco WebEx, GSuite, Netflix ja MS Office, millest enamust iseloomustab kuutasu olemasolu.

Microsofti näitel tooksin eraldi välja MS Wordi. Microsoft Word on tekstitöötluse programm, mille Microsoft 1983. aastal välja töötas. Sellest ajast saati on välja tulnud arvukalt uuendatud versioone, millest iga järgmine pakub enam funktsionaalsust ning sisaldab varasemaga võrreldes parema tehnoloogia. Muidugi selle soetamine pole üldsegi odav lõbu, kuid Microsoft pakub siinkohal litsentsipõhilist teenust, ehk sa piltlikult öeldes rendid neilt selle teenuse. Word pole muidugi ainus teenus, vaid neid on veel ja veel, näiteks PowerPoint, Excel - neid kõiki teenuseid ühendab Microsoft 365.


Scrum meetod on arendusmudel, mis võimaldab tõhusamat koostööd meeskondade vahel, kes töötavad keeruliste projektide kallal. Scrumi, mida sageli peetakse paindlikuks projektijuhtimise raamistikuks, iseloomustab põhimõtteliselt koosolekute, tööriistade ja rollide komplekt, mis aitab meeskondadel oma tööd paremini struktureerida ja juhtida. Samuti tuuakse välja, et scrum'i raamistik on heuristiline, kuna see eeldab head enesedistsipliini. Scrum meetod põhineb pideval õppimisel ning muutuvate teguritega kohanemisel. Scrum on üles ehitatud nii, et aidata meeskondadel loomulikult kohaneda muutuvate tingimuste kui ka kasutajate nõudmistega. Mõned silmapaistvamad organisatsioonid, mis kasutavad Scrum tavasid on näiteks Google, Apple, Amazon jpm.

Üks põhjuseid, miks näiteks Google sellist lähenemisviisi kasutab on see, et Scrum on "meeskonnakeskne" (team focused) projektijuhtimise lähenemisviis, mistõttu sobib suurepäraselt organisatsioonidele, kus on palju meeskondi. Google's töötajad teevad ka iga päev meetinguid, et arutada, mis on tehtud, mis aga vajab veel täiustamist. Vaatavad ka tulevikuplaanid üle jms.



Kasutatud allikad:

Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

14.nädal

9.nädal

13.nädal