4.nädal

Üks kõige enam realiseerunud visioonipunkt

"Töökohad on kõigis asutustes ja ettevõtetes võrgustunud, mis on muutnud töö tegemise paindlikuks nii Eestis kui ka rahvusvaheliselt tegutsedes"

Ilmselgelt viimasel aastakümnel on kõiksugu erinevad majandusharud rohkelt võrgustunud ning antud tendents jätkub edasi. Pandeemia puhkemisega muutus eriti populaarseks "kodukontor". Kõik, kel oli  vähegi võimalik oma tööd ümber korraldada, säilitasid niimoodi oma sissetulekut. Seevastu need, kes olid seotud teenindussektoriga jäid tööst ilma. Nüüdseks, kui pandeemia on juba mõnda aega kestnud, on töökohtade võrgustumine veelgi suurenenud. Tuues näiteks kasvõi eri riikide poliitikute kohtumised, mis viiakse läbi nüüd pigem digitaalses võrgukeskkonnas, kui füüsiliselt. Tänu võrgustumisele tekkisid erinevad lisavõimalused ka mitme töö tegemiseks või ka näiteks hübriidtöö, mida on erinevad suurettevõtted praktiseerinud ning kasutusele võtnud. Seega töökohtade digitaliseerumine on muutnud töö tegemise paindlikumaks, mida on märkimisväärselt soosinud viimaste aastate pandeemia. 


Üks kõige vähem realiseerunud visioonipunkt

"Inimesed on saanud IKT abil nn targaks tarbijaks, mille kohaselt hoitakse raha kokku või saadakse teenitud raha eest rohkem väärtust, näiteks elades tarkades majades või ostes interneti kaudu rohkem e-poodidest."

Uued IKT lahendused on küll mingil määral inimeste elukvaliteeti mõjutanud, kuid minu meelest ei ole õige öelda, et IKT abil säästab keskmine eestlane märkimisväärselt ning et sellest tulenevalt on inimeste heaolu väga paremaks muutunud. Igasugu e-teenused on viimasel kümnendil kuigivõrd populaarseks muutunud, kuid seevastu mitte odavavõitu, mistõttu säästmisest pole eriti haisugi. Samuti ka kõnealuses arengukavas mainitud targad majad ning nendest saadav suurem kasu, ei tasu ennast tegelikult ära. Esiteks nende süsteemide ülalpidamine on vägagi kulukas lõbu, teiseks selliseid tehnoloogiaid saavad lubada pigem rikkamad inimesed, kel niigi kõik eluks vajalik olemas ning seetõttu otsivad, kuhu veel oma raha investeerida. Seega eelmainitud on pigem elu mugavadmiseks, mitte kasumi saamiseks või säästmiseks. Ka e-poest tellides, üheltpoolt võimaldab meil transpordikulude arvelt kokku hoida, teisalt aga võime kaotada selle arvelt, et tellime vale asja või saame hoopis petta. 


Kasutatud allikad:






Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

14.nädal

9.nädal

13.nädal